Strategy verkoopt voor het eerst sinds 2022 Bitcoin, de spaarpot van Saylor is grotendeels leeg en Zcash crasht na een vier jaar oude bug. Plus: de eerste Fannie Mae hypotheek met Bitcoin als onderpand.
De koers van bitcoin daalde deze week met bijna 20% naar iets boven de 60.000 dollar. Commotie over een bitcoinverkoop van Strategy was een versneller van de daling.
Bitcoin dook in drie dagen van $73.000 naar $61.000, Saylor wordt de zondebok en crypto Twitter roept dat het voorbij is. Wij leggen uit waarom dit voor het eerst deze cyclus een plausibele bear-marktbodem is.
Jamie Dimon noemt Brian Armstrong 'full of shit', de CFTC zet de deur open voor crypto perps in Amerika en de VS pakt voor een miljard dollar aan Iraanse stablecoins af. Een drukke week samengevat.
Van zero-knowledge proofs in 1987 tot Eli Ben-Sassons Integrity Web: hoe Zcash, privacy en blockchain opnieuw samenkomen in een verhaal over vertrouwen, bewijs en belangen.
De koers daalde de afgelopen twee weken met 10% naar 73k, terwijl op de achtergrond aandelen exploderen. Deze bearmarkt vluchten beleggers niet omdat bedrijven massaal omvallen, maar omdat het gras bij de buren groener is.
Capitulatie in crypto, Vitaliks koerswijziging voor de Ethereum Foundation, Strategy lost schulden af met cash en de Clarity Act in de wachtkamer. We bespreken waarom dit het slechtste sentiment in jaren is.
Na een jaar stilte staat de Amerikaanse bitcoinreserve weer op het programma, nu niet meer als presidentieel decreet maar als wet. Wachten er nu grote bitcoinaankopen? Verder aandacht voor on-chain aandelen en de beursgang van SpaceX
Tether grijpt het Softbank-belang in Twenty One, 37 Europese banken bouwen aan een Euro Stablecoin en SpaceX blijkt 18.712 Bitcoin op de balans te hebben richting een IPO van $1,75 biljoen.
We kijken naar de psychologie achter markttrends, de kracht van het hebben van een strategie, en hoe technologie jou kan helpen om te doen wat je je had voorgenomen.